دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چگونه در مصاحبه کاری به استخدام موفق دست یابیم؟

 

شاید برای شما هم استخدام موفق یکی ازآرزوهای زندگیتان باشد.برای هر فردی ،دیدار اول (در هر جایی و یا در جلسه مصاحبه کاری) مهمترین و سرنوشت ساز ترین دیدار است زیرا افراد در اولین ملاقات از شخصیت فرد مقابل را قضاوت میکنند.

دیدگاهی که افراد در قرار ملاقات اول از یکدیگر پیدا میکنند ممکن است تا آخر عمر فرد تغییر نکند به همین دلیل است که در جلسه ی مصاحبه باید بیشترین تمرکز خود را بر روی هدف داشته باشیم.اما گاهی در این شرایط به دلیل استرس ممکن است نتوانیم همه ی توانایی خود را رو کنیم به همین دلیل نیاز است برای حضور در جلسات مصاحبه مهارت لازم را کسب و نکاتی را رعایت کنیم.

1-خودخواه و فرصت طلب نباشید

برای داشتن یک استخدام موفق در جلسه ی مصاحبه باید طوری رفتار کنید و صحبت کنید که فرد مصاحبه کننده احساس نکند که شما تنها به دنبال منافع شخصی خود هستید و تنها مصالح خودتان برایتان مهم است.یادتان باشد برای کارفرما خیلی اهمیت دارد که شما خود را مشتاق پیشرفت مجموعه نشان دهید نه صرفا پیشرفت خودتان!

2-از مهارتهایتان بگویید

وقتی در جلسه ی مصاحبه ی استخدام از شما سوال میشود چه خبر؟ در واقع منظور سوال کننده وضعیت عاطفی و زندگی شما نیست و قصد شنیدن مهارتها و وضعیت شغلی شما را دارد بنابراین هر آنچه که میتوانید از تخصص ها و مهارتهایتان صحبت کنید حتی بیشتر از آنچه که در رزومه تان نوشتید!

3-قبل از مصاحبه تحقیق کنید

قبل از ورود به جلسه ی مصاحبه ی کاری حتما اطلاعات لازم را در مورد شرکت مورد نظر کسب کنید و شغل مورد نظرتان را به خوبی بشناسید تا در جلسه ی مصاحبه دست خالی نباشید و حرفی برای گفتن داشته باشید.بدین گونه کارفرما درمی یابد که شغلتان برای شما مهم هست!

4-در مصاحبه هوشمندانه سوال بپرسید

در پایان مصاحبه هنگامی که مصاحبه کننده از شما سوال میپرسد که آیا سوالی دارید یا نه شما باید هوشیاری خود را نشان دهید.دقت کنید که از پرسیدن سوالات کلی و یا حتی گفتن (سوالی ندارم) بپرهیزید و سوالات کلیدی بپرسید.به عنوان مثال بپرسید:( در6ماه آینده جایگاه شغلی مورد نظرتان چگونه خواهد بود؟) و سوالاتی از این قبیل.

5-خلاقیت و تواناییتان در حل مسئله را نشان دهید

با اطلاع کافی از شرایط و جایگاه شرکت میتوانید در جهت بهبود آن،ایده سازنده ارائه کنید.دقت داشته باشید که در صورت انتقاد از وضع موجود حتما ایده وراه حل ارائه دهید زیرا نقد بدون ایده تاثیر منفی در وجهه شما خواهد داشت.

6-در مصاحبه منفعل نباشید

مصاحبه ی کاری برای شما که خواستار استخدام موفق هستید یک جاده ی دو طرفه محسوب میشود و همان اندازه که کارفرما حق پرسش دارد شما نیز چنین حقی را دارا میباشید بنابراین در جلسه ی مصاحبه منتظر نباشید ک مدام طرف مقابل سوال بپرسد و شما پاسخگو باشید!سعی کنید با مطرح کردن سوالات کلیدی شخصیتی پویا وفعال از خود به نمایش بگذارید.

7-موجه ومودب باشید

لازم نیست تظاهر و اغراق در داشتن رفتاری خاص داشته باشید بلکه فقط کافی است که اصول اولیه ی ادب را بدانید و به جا آورید.بعنوان مثال وسط حرف کسی نپرید، شمرده و با آرامش صحبت کنید، صداقت داشته باشید و لبخند بزنید!

با رعایت نکاتی که گفته شد و حفظ آرامش و دور کردن استرس از خود مطمئن باشید که استخدام موفق ازآن شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *