دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نیروی انسانی کسب و کارها

نیروی انسانی به عنوان مهمترین و کمیاب ترین بخش های یک سازمان یا شرکت به شمار می ‌رود که می‌تواند باعث سرعت در پیشرفت‌ و کیفیت خدمات هر کسب و کار شود. امروزه تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد،یکی از عوامل مهم رقابتی در تجارت است و حفظ آنها دغدغه جدی مدیران است.

نیروی انسانی

  هدف از تامین نیروی انسانی

هدف از بکارگیری نیروی متخصص و با دانش در یک فضای کاری به چند دلیل صورت می ‌پذیرد که به آنها اشاره می‌کنیم:

کاهش هزینه ها

در این مورد مزایای فردی که در یک محیط کاری مشغول به فعالیت می‌شود در نظر گرفته می‌شود و با ارائه ی راهکارهای لازم و موثر از هزینه های ناشی از عدم مهارت کافی سازمان در یک موضوع خاص که منابع مالی را مصرف می‌کند جلوگیری به عمل می‌آید.

نوآوری

زیربنای یک کسب و کار موفق خلاقیت است. نوآوری در ارائه خدمات یا محصول نتیجه ی تفکر نیروی انسانی به عنولن بازوی محرک یک شرکت است که می‌تواند این زمینه را ایجاد کند و رشد سازمان را تضمین کند.

رقابت بیشتر

در دنیای تجارت امروزه که رقابت حرف اول را می‌زند، فضای رقابتی را می‌توان فقط با بهره بردن از نیروی خلاق ایجاد کرد. ایده ای که می‌توانیم از داشتن یک تیم حرفه ای و کارا بگیریم، دقیقا همان چیزی است که بسیاری از مشاغل از نبود آن رنج می‌برند.

همین عامل باعث می‌شود از چرخه رقابت با رقبا جا بمانند.

مواردی که گفته شد را می‌توان جزء اصولی دانست که هر کسب و کار به آن نیاز دارد. در واقع نیروی انسانی قلب تپنده ی هر فعالیتی محسوب می‌شود که امروزه می‌توان گفت استراتژی کسب و کارها بر پایه منابع انسانی متمرکز شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *